سرویس گیربکس اتوماتیک

سرویس گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

سرویس گیربکس اتوماتیک اهمیت زیادی دارد، گیربکس اتوماتیک یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات ماشین شماست. این موتور در محدوده نسبتاً باریکی از دور موتور به بهترین شکل کار می‌کند و فقط در میانه آن محدوده به‌طور مؤثر انرژی مصرف می‌کند. سرویس گیربکس اتوماتیک برای رفع انواع خرابی‌های احتمالی در گیربکس اتوماتیک انجام می‌شود.

 

سرویس تخصصی گیربکس اتوماتیک

گیربکس باید خروجی موتور را به‌سرعت و گشتاور تبدیل کند تا برای رانندگی آماده شود. در مورد اتو ترانس، باید با استفاده از سیستم پیچیده مکانیک و هیدرولیک، تنظیمات را به‌صورت خودکار انجام دهد.

انجام این کار فشارهای زیادی را بر گیربکس خودکار وارد می‌کند – نیرو، فشار، گرما و اصطکاک. این می‌تواند باعث جدا شدن ذرات ریز فلزی از چرخ‌دنده‌ها و سایر اجزا شود و مایع انتقال را آلوده کند. هرچه تعداد این قطعات ساینده بیشتر باشد، سیال بدتر عمل می‌کند و باعث سایش بیشتر می‌شود.

این‌یک چرخه معیوب است که باید مرتباً آن را بشکنید تا گیربکس اتوماتیک و عملکرد آن را حفظ کنید… یا برای هزینه‌های عمده آماده‌باشید.

به همین دلیل است که اگر از وسیله نقلیه خود برای یدک کشی یا در محیط‌هایی استفاده می‌کنید که باعث توقف و استارت زیاد می‌شود، باید گیربکس خودکار خود را به‌طور منظم سرویس کنید – حداقل هر 15 ماه یا 25000 کیلومتر و بیشتر اوقات. برخی از مدل‌ها ممکن است نیاز به سرویس گیربکس منظم‌تری داشته باشند. متخصص گیربکس تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک دشتی می‌تواند در این مورد به شما مشاوره دهد.

تعویض روغن گیربکس
تعویض روغن گیربکس

خدمات سرویس گیربکس اتوماتیک شامل موارد زیر است:

  • تخلیه روغن گیربکس
  • تمیز کردن و خارج کردن مخزن روغن گیربکس
  • بررسی وضعیت سیال، شواهد فلز یا مواد پوشش کلاچ در تابه و هرگونه شواهدی از لجن را
  • تعویض فیلتر، تمیز کردن و در صورت نیاز تعویض آن
  • بررسی و تنظیم باندها و کنترل‌ها
  • پر کردن گیربکس با روغن گیربکس تمیز و متناسب با گیربکس
  • بررسی و تعمیر نشتی و سایش در مهروموم و شیلنگ
  • تست برای بررسی عملکرد اتو ترانس سرویس شده

فلاش گیربکس معمولاً زمانی انجام می‌شود که نشانه‌هایی از فرسودگی زیاد یا مایع انتقال بسیار آلوده وجود داشته باشد. فقط تخلیه سیال تمام مایع قدیمی را از فضاهای تنگ پاک نمی‌کند و باقیمانده آن مایع جدید را تقریباً بلافاصله کثیف می‌کند. برای حذف تمام باقی‌مانده از سیال قدیمی، لوله خنک‌کننده بین گیربکس و رادیاتور معمولاً جدا می‌شود و گیربکس درحالی‌که موتور در حال کار است پر می‌شود. این باعث می‌شود که مایع از گیربکس عبور کند و بقایای کثیف را خارج کند. بهترین راه برای اطمینان از انجام صحیح سرویس گیربکس اتوماتیک این است که آن را به متخصصانی بامهارت و تجهیزات لازم بسپارید.

گیربکس‌های اتوماتیک راحت هستند، به‌خصوص در شرایط ترافیکی شلوغ که باید مرتباً دنده‌ها را استارت بزنید، متوقف کنید و دنده‌ها را عوض کنید. همچنین استارت را در سربالایی آسان می‌کند و به شما آزادی از کلاچ را می‌دهد. برخلاف گیربکس‌های دستی، آن‌ها نیز به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. اما آیا گیربکس‌های اتوماتیک و متغیر پیوسته (CVT) واقعاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند؟

روغن گیربکس
روغن گیربکس

آشنایی با گیربکس‌های اتوماتیک

گیربکس، گشتاور را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند تا قدرت بهینه را برای مذاکره با شرایط مختلف رانندگی فراهم کند. در گیربکس دستی، این امر زمانی حاصل می‌شود که راننده بسته به شرایط رانندگی دنده مناسب را انتخاب کند.

گیربکس‌های اتوماتیک ضریب دنده مناسب را بدون دخالت راننده انتخاب می‌کنند. هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک تعداد ثابتی از ضرایب دنده را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، یک CVT، ازنظر تئوری تعداد نامحدودی از نسبت‌های دنده را در یک محدوده ثابت ارائه می‌کند.

یک گیربکس دستی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و در طول سرویس دوره‌ای بررسی می‌شود. همچنین به‌راحتی قابل تعمیر است. اما، اتوماتیک و CVT ها، حداقل طبق گفته اکثر سازندگان، نسبتاً بدون تعمیر و نگهداری هستند.

 

گیربکس‌های اتوماتیک یکی از انواع گیربکس‌های خودرو هستند که برای تغییر دنده به صورت خودکار و بدون نیاز به دستی کردن دنده استفاده می‌شوند. آشنایی با گیربکس‌های اتوماتیک می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید که چگونه این نوع گیربکس کار می‌کند و چگونه مراقبت از آن را انجام دهید. در ادامه، برخی از مفاهیم اساسی درباره گیربکس‌های اتوماتیک را برای شما توضیح می‌دهیم:

1. پارکینگ (P): حالت پارکینگ برای قفل کردن گیربکس و جلوگیری از حرکت خودرو استفاده می‌شود. در این حالت، دنده به جایی قرار می‌گیرد که خودرو در جای خود ثابت بماند.

2. عقب (R): حالت عقب برای حرکت به عقب خودرو استفاده می‌شود. در این حالت، گیربکس به عقب حرکت می‌کند.

3. نوترال (N): حالت نوترال به معنی عدم اتصال گیربکس به موتور است. در این حالت، خودرو آزاد است و می‌توانید آن را حرکت دهید بدون اتصال گیربکس به موتور.

4. راه اندازی (D): حالت راه اندازی برای حرکت به جلو خودرو استفاده می‌شود. در این حالت، گیربکس به جلو حرکت می‌کند و خودرو شروع به حرکت می‌کند.

5. توربو (T): برخی از گیربکس‌های اتوماتیک دارای حالت توربو هستند که برای افزایش قدرت و تسریع در حرکت خودرو استفاده می‌شود.

همچنین، برخی از گیربکس‌های اتوماتیک دارای حالت‌های دیگری مانند اکو (Eco) برای صرفه‌جویی در سوخت و حالت اسپرت (Sport) برای تجربه رانندگی پویا هستند.

مراقبت از گیربکس‌های اتوماتیک شامل تعویض منظم روغن گیربکس، بررسی سطح روغن، تعویض فیلترها و انجام سرویس‌های دوره‌ای است. همچنین، رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده و عدم تحمیل بار زیاد بر روی گیربکس نیز مهم است.

مهمترین نکته این است که قبل از هرگونه تعمیر یا تغییرات در گیربکس اتوماتیک، بهتر است با تعمیرکار متخصص یا نمایندگی خودرو مشورت کنید.

سرویس روغن گیربکس
سرویس روغن گیربکس

علائم مشکلات گیربکس اتوماتیک

وقتی ماشین شما شروع به رفتار عجیب می‌کند، می‌دانید که مشکل گیربکس دارید. تعویض دنده کمتر نرم می‌شود. گاهی دور موتور می‌چرخد ​​اما ماشین جلو نمی‌رود. این علائم ممکن است در ابتدا مشکلی نداشته باشند، اما تمایل دارند بدتر شوند و پس از مدتی به دلایل جدی نگرانی تبدیل شوند.

هنگامی‌که علائم بسیار حاد می‌شوند، تقریباً پایان عمر گیربکس اتوماتیک را نشان می‌دهد. تعمیر گیربکس به‌موقع می‌تواند به جلوگیری از چنین مشکلاتی کمک کند و از هزینه هنگفت یک گیربکس جدید صرفه‌جویی کند. ترفند این است که از رسیدن گیربکس به نقطه بدون بازگشت جلوگیری کنید.

 

سرویس گیربکس اتوماتیک

اگرچه صرفه‌جویی در گیربکس در مراحل اولیه آسان‌تر است، اما تلاش برای شستشوی مایع گیربکس حتی در مراحل بعدی ضرری ندارد. در بسیاری از موارد، تغییر مایع انتقال می‌تواند عملکرد انتقال را تا حد زیادی بازیابی کند، حتی اگر علائم حاد باشند. هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اغلب کار می‌کند و یک‌راه خوب و ارزان برای رفع مشکل است.

هزینه یک گیربکس جدید تقریباً ده برابر هزینه شستشوی روغن گیربکس اتوماتیک است. بنابراین، تلاش برای تعمیر منطقی است. ممکن است گیربکس را به عملکرد کامل خود بازگرداند، اما برخی از علائم ناپدید می‌شوند و برخی دیگر کمتر چشمگیر می‌شوند. حفظ گیربکس در مراحل اولیه بسیار بهتر از انجام این کار است.

 

سرویس گیربکس اتوماتیک شامل چندین مورد است که به صورت دوره‌ای یا در صورت نیاز به تعمیر و تعویض قطعات انجام می‌شود. بعضی از این موارد عبارتند از:

1- تعویض روغن گیربکس: روغن گیربکس اتوماتیک باید به صورت دوره‌ای تعویض شود. این باعث بهبود عملکرد گیربکس و افزایش عمر مفید آن می‌شود.

2- تعویض فیلتر گیربکس: فیلتر گیربکس اتوماتیک نقش مهمی در حفظ کیفیت روغن و پاکیزگی آن دارد. تعویض فیلتر به صورت دوره‌ای صورت می‌گیرد.

3- تعویض سیم‌های ترمز: سیم‌های ترمز گیربکس اتوماتیک باید به صورت دوره‌ای تعویض شوند.

4- تعویض پدال گاز: پدال گاز گیربکس اتوماتیک ممکن است به دلیل فرسایش نیاز به تعویض داشته باشد.

5- تعویض کلاچ گیربکس: در برخی موارد، کلاچ گیربکس اتوماتیک به دلیل فرسایش نیاز به تعویض دارد.

6- تعمیر و تعویض قطعات داخلی گیربکس: در صورت بروز خرابی در قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک، باید آنها تعمیر یا تعویض شوند.

توصیه می‌شود برای سرویس گیربکس اتوماتیک، به مراکز خدماتی مراجعه کنید که تخصص و تجهیزات لازم برای این کار را دارند.

سرویس روغن دبل کلاچ
سرویس روغن دبل کلاچ

گیربکس متغیر پیوسته (CVT)

CVT نوع خاصی از گیربکس است که به‌جای مراحل خاص مانند گیربکس‌های معمولی، تغییرات تدریجی در نسبت دنده‌ها را نشان می‌دهد. تعداد فزاینده‌ای از خودروهای مدرن از گیربکس‌هایی از این نوع استفاده می‌کنند. آن‌ها به دانش تخصصی نیاز دارند، بنابراین توصیه می‌شود اگر می‌دانید یا مشکوک هستید که وسیله نقلیه شما ممکن است CVT یا سیستم مشابهی داشته باشد، مطمئن شوید که وسیله نقلیه خود را نزد کارشناسان گیربکس ببرید.

برخلاف گیربکس دستی یا اتوماتیک، یک CVT ازنظر تئوری می‌تواند نسبت‌های دنده بی‌نهایت را در یک محدوده ارائه دهد. این قدرت مناسب برای انواع شرایط رانندگی و مصرف سوخت عالی را ارائه می‌دهد.

اکثر سازندگان انتظار تعمیر و نگهداری در CVT را ندارند. به همین دلیل است که تغییرات روغن گیربکس معمولاً در برنامه‌های سرویس خودرو مشخص‌شده توسط سازنده وجود ندارد. تعویض مایع توصیه نمی‌شود زیرا یک مایع “طول عمر” است. چیزی که آن‌ها به آن اشاره نمی‌کنند این است که عمر گیربکس بدون تعمیر و نگهداری فقط حدود 120000 کیلومتر است و تعویض آن گران است.

 

زمان انجام سرویس گیربکس اتوماتیک

زمان انجام سرویس گیربکس اتوماتیک بستگی به نوع و سن خودرو، نوع رانندگی و شرایط محیطی دارد. در صورتی که خودرو شما به طور مداوم در شرایط سخت و خشن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است نیاز به سرویس گیربکس اتوماتیک بیشتر باشد. در حالت کلی، برای خودروهای سبک و متوسط با گیربکس اتوماتیک، سرویس اولیه بعد از 30 تا 60 هزار کیلومتر و سرویس دوره‌ای هر 40 تا 50 هزار کیلومتر پس از آن انجام می‌شود. اما در هر صورت، بهتر است برای اطمینان از این که گیربکس اتوماتیک خودرو شما در وضعیت عالی و سالم قرار دارد، با توجه به مرجع توصیه شده توسط سازنده خودرو و همچنین با توجه به شرایط محیطی و نوع رانندگی، سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات لازم را به موقع انجام دهید.

بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک مدرن، برنامه‌ای مشخص برای سرویس‌دهی گیربکس ندارند، و بسیاری از آن‌ها به‌عنوان “همیشگی برای مادام‌العمر” ذکرشده‌اند. مشکلی که ما پیدا می‌کنیم این است که گیربکس‌های مدرن هنوز هم از کار می‌افتند، حتی بیشتر از مدل‌های قبلی و اغلب با هزینه‌های بسیار بالاتر – بنابراین مطمئناً گیربکس تمام عمر پرشده است، اما عمر خودرو را دوام نمی‌آورد. این امر به سایش و پارگی گیربکس شما مربوط می‌شود که میلیون‌ها ذره فلزی ساینده کوچک ایجاد می‌کند که در روغن گیربکس می‌ریزد. درحالی‌که پیشرفت‌ها در سیالات مدرن پیشرفت‌هایی را ایجاد کرده است، سیال انتقال همچنان اکسید می‌شود و در طول عمر خود و اغلب با سرعت شدیدی در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت بالاتر مانند تجربه از طریق توقف رانندگی در شهری یا یدک‌کش کردن، اکسید می‌شود.

روغن گیربکس اورجینال
روغن گیربکس اورجینال

مزایای این نوع خدمات

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سرویس گیربکس به‌صورت منظم این است که عمر خودرو شمارا طولانی‌تر می‌کند. همچنین به بهبود مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند و احتمال تعمیرات گران‌قیمت در آینده را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر در حال حاضر مشکلی با گیربکس خود پیداکرده‌اید، وقت آن است که آن را برای بررسی، تکنسین های ماهر تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک دشتی در خدمت شما هستند، اسرع وقت رزرو کنید.

 

کارایی و عملکرد گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک سیستم‌های بسیار پیچیده‌ای هستند. اساساً یک گیربکس وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌های محرک را بر عهده دارد، چه چرخ‌های جلو یا عقب داشته باشید. گیربکس‌ها به موتور اجازه می‌دهند با چند سرعت یا دنده کار کند، درحالی‌که وسیله نقلیه شما می‌تواند در محدوده‌ای از سرعت‌ها حرکت کند. در یک گیربکس اتوماتیک قطعات مختلفی ازجمله نوارها، کلاچ‌ها، سیستم هیدرولیک و پمپ دنده وجود دارد، اما همه‌چیز با مجموعه دنده سیاره‌ای شروع می‌شود. مجموعه دنده سیاره‌ای تمام نسبت‌های مختلف دنده ممکنی را که وسیله نقلیه شما استفاده می‌کند ایجاد می‌کند. مجموعه دنده سیاره‌ای شامل سه بخش است: چرخ‌دنده خورشیدی، دو یا چند چرخ‌دنده سیاره‌ای و حامل چرخ‌دنده‌های سیاره‌ای و چرخ‌دنده حلقه‌ای. چرخ‌دنده خورشیدی در مرکز قرار دارد و هر چرخ‌دنده سیاره‌ای را احاطه کرده و با آن در تماس است

سپس چرخ‌دنده حلقه‌ای اطراف و در تماس با هر یک از چرخ‌دنده‌های سیاره است. بنابراین، از داخل به بیرون، چرخ‌دنده خورشیدی، سپس چرخ‌دنده‌های سیاره‌ای، و سپس چرخ‌دنده حلقه‌ای است. هر قسمت می‌تواند یکی از سه چیز باشد: ورودی، خروجی یا ثابت. این است که چه نقشی دارد (ورودی، خروجی، ثابت) که نسبت دنده مجموعه دنده را تعیین می‌کند. دریکی از مجموعه دنده‌های سیاره‌ای، چرخ‌دنده حلقه دارای 72 دندانه و چرخ‌دنده خورشیدی دارای 30 دندانه است. بنابراین، هزاران نسبت دنده ممکن وجود دارد

برای توضیح اینکه چگونه دنده‌های مختلف دنده‌ها و سرعت خودرو شمارا تغییر می‌دهند، توضیح می‌دهم که چگونه وسیله نقلیه شما وارد دنده اول، سوم (یا بالاتر) و دنده‌عقب می‌شود. برای اینکه وسیله نقلیه شما وارد دنده اول شود، چرخ‌دنده حلقه ورودی، و چرخ‌دنده سیاره خروجی خواهد بود. دنده خورشیدی ثابت خواهد ماند. آنچه در دنده اول اتفاق می‌افتد این است که چرخ‌دنده حلقه‌ای به حرکت درمی‌آید و چرخ‌دنده‌های سیاره را به دور چرخ‌دنده خورشیدی ثابت حرکت می‌دهد. در این مثال، خروجی (دنده‌های سیاره‌ای) کندتر از ورودی (دنده حلقه‌ای) حرکت می‌کند، به این معنی که نسبت دنده کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از سناریوهای احتمالی شامل باز کردن قفل دنده خورشیدی و قفل‌کردن هر دو قسمت دیگر است، به این معنی که آن‌ها ثابت هستند. این باعث می‌شود که هر سه قسمت (دنده حلقه، چرخ‌دنده سیاره‌ای و چرخ‌دنده خورشیدی) با سرعت یکسان حرکت کنند. این بدان معنی است که ورودی با همان سرعت خروجی حرکت می‌کند و وسیله نقلیه شما با دنده سوم یا بالاتر کار می‌کند. آخرین سناریو شامل ثابت نگه‌داشتن چرخ‌دنده سیاره است. سپس، هنگامی‌که چرخ‌دنده حلقه‌ای (ورودی) به حرکت درمی‌آید، دنده خورشیدی (خروجی) را مجبور می‌کند در جهت مخالف حرکت کند که خودرو شمارا در دنده‌عقب قرار می‌دهد

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم در گیربکس‌های اتوماتیک مبدل گشتاور است. مبدل گشتاور درست مانند کلاچ در خودروهای گیربکس دستی کار می‌کند. مبدل‌های گشتاور نیروی لازم را به موتور منتقل می‌کنند تا درزمانی که وسیله نقلیه شما متوقف است، آن را روشن نگه دارد. مبدل‌های گشتاور نیز گشتاور بیشتری را به چرخ‌های شما می‌رسانند تا به‌وسیله نقلیه شما پس از نشستن سریع‌تر سرعت بگیرد. برای تأمین این نیرو، مبدل‌های گشتاور از مایع گیربکس استفاده می‌کنند. مایع گیربکس برای روان کاری، تمیز کردن و خنک نگه‌داشتن تمام قطعات متحرک در گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود

سیال گیربکس توسط یک سیستم هیدرولیک پیچیده در سراسر گیربکس ارسال می‌شود. این سیستم هیدرولیک وظیفه تأمین دائمی سیال انتقال را به گیربکس و مبدل گشتاور بر عهده دارد. سیستم هیدرولیک از پمپی به نام پمپ دنده‌ای استفاده می‌کند تا فشار لازم را برای ارسال سیال انتقال در سراسر گیربکس فراهم کند.

ازآنجایی‌که می‌دانیم یک گیربکس اتوماتیک چگونه کار می‌کند، می‌توانیم در مورد آنچه در طول سرویس گیربکس اتوماتیک رخ می‌دهد صحبت کنیم. برای اینکه گیربکس اتوماتیک خود را تا حد امکان کارآمد نگه دارید، این خدمات ضروری موردنیاز است. باگذشت زمان، روغن گیربکس فرسوده می‌شود و باید تعویض شود. همچنین تعویض فیلتر گیربکس و واشر تشت بسیار مهم است. تا فشار لازم برای ارسال سیال گیربکس در سراسر انتقال را فراهم کند.

گیربکس اتوماتیک در مقایسه با گیربکس دستی، دارای عملکرد و کارایی بیشتری است. این گیربکس به دلیل عدم نیاز به تغییر دنده به صورت دستی، راحتی بیشتری در رانندگی فراهم می‌کند و راننده را از خستگی روزانه بیشتر محفوظ می‌دارد. همچنین، گیربکس اتوماتیک باعث افزایش سرعت و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. برای مثال، در گیربکس اتوماتیک، میزان تعویض دنده و تنظیم کیفیت شیب برای رانندگی در صعود و نزول توسط سیستم گیربکس به صورت خودکار انجام می‌شود که باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود.

همچنین، گیربکس اتوماتیک در حفظ عمر و عملکرد خودرو بسیار مؤثر است. با توجه به اینکه تعویض دنده به صورت خودکار انجام می‌شود، خرابی و خطا در تعویض دنده کمتری رخ می‌دهد که باعث کاهش خرج و هزینه تعمیر و نگهداری خودرو می‌شود.

بنابراین، کارایی و عملکرد گیربکس اتوماتیک به صورت مشهود بهتر از گیربکس دستی است و در عین حال باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو می‌شود.

تعویض روغن گیربکس
تعویض روغن گیربکس

انواع روغن گیربکس

روغن گیربکس بستگی به نوع خودرو و نوع گیربکس آن دارد. در ادامه، من برخی از انواع روغن گیربکس را برای شما توضیح می‌دهیم:

1. روغن گیربکس اتوماتیک (ATF): این نوع روغن برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود. ATF در انواع مختلفی مانند ATF Dexron و ATF Mercon وجود دارد. قبل از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک، بهتر است با دستورالعمل‌های تولید کننده خودرو هماهنگی کنید.

2. روغن گیربکس دستی (MTF): این نوع روغن برای خودروهای دارای گیربکس دستی استفاده می‌شود. MTF در انواع مختلفی مانند MTF 75W-90 و MTF 75W-80 وجود دارد. همچنین، برخی خودروها از روغن گیربکس موتور (Engine Oil) برای گیربکس دستی استفاده می‌کنند.

3. روغن گیربکس CVT: این نوع روغن برای خودروهای دارای گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده می‌شود. روغن گیربکس CVT باید با توجه به نوع خودرو و راهنمایی تولید کننده استفاده شود.

4. روغن گیربکس دیفرانسیل: این نوع روغن برای سیستم دیفرانسیل خودرو استفاده می‌شود. روغن گیربکس دیفرانسیل نیاز به تعویض دوره‌ای دارد و باید با توجه به نوع خودرو و راهنمایی تولید کننده انتخاب شود.

مهم است که قبل از تعویض روغن گیربکس، راهنمایی تولید کننده خودرو را مطالعه کنید و با توصیه‌های آن هماهنگی کنید. همچنین، بهتر است این کار را در یک سرویس معتبر و تخصصی انجام دهید.

 

نشانه‌های نشتی روغن گیربکس

نشانه‌های نشتی روغن گیربکس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. لکه‌های روغن در زیر خودرو: اگر روغن گیربکس نشت کند، ممکن است لکه‌های روغن را در زیر خودرو مشاهده کنید. این لکه‌ها معمولاً رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه دارند.

2. بوی سوخته: نشتی روغن گیربکس ممکن است باعث بوی سوخته و نامطبوع در نزدیکی خودرو شود. اگر بویی شبیه به روغن سوخته حس کنید، ممکن است نشتی روغن گیربکس داشته باشید.

3. کاهش سطح روغن گیربکس: اگر سطح روغن گیربکس شما به طور مداوم کاهش می‌یابد، این نشانه‌ای از نشتی روغن گیربکس است. در صورتی که سطح روغن گیربکس بطور مداوم کاهش می‌یابد، بهتر است سیستم را بررسی کرده و نشتی را تعمیر کنید.

4. عملکرد نامناسب گیربکس: نشتی روغن گیربکس ممکن است باعث عملکرد نامناسب گیربکس شود. ممکن است تغییرات در تغییر دنده، صداهای غیرعادی یا لرزش‌های ناخواسته در خودرو را تجربه کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این نشانه‌ها، بهتر است خودرو را به یک تعمیرکار متخصص ببرید تا نشتی را تشخیص داده و تعمیر کند. نشتی روغن گیربکس می‌تواند باعث آسیب به سیستم گیربکس شود و باید به سرعت رفع شود.

 

تکنسین های ما در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک دشتی می‌دانند یک گیربکس اتوماتیک چگونه کار می‌کند، ما می‌توانیم در مورد آنچه در طول سرویس گیربکس اتوماتیک رخ می‌دهد صحبت کنیم. برای اینکه گیربکس اتوماتیک خود را تا حد امکان کارآمد نگه دارید، این خدمات ضروری موردنیاز است. باگذشت زمان، روغن گیربکس فرسوده می‌شود و باید تعویض شود. همچنین تعویض فیلتر گیربکس و واشر تشت بسیار مهم است، تمامی خدمات ذکرشده در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک دشتی با ضمانت یک‌ساله ارائه می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *