علت زوزه کشیدن گیربکس

زوزه گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

زوزه کشیدن گیربکس می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله زیر رخ دهد:

1. کمبود روغن گیربکس: کمبود روغن گیربکس می‌تواند باعث فرسایش قطعات گیربکس شود و در نتیجه زوزه کشیدن آن را تحریک کند.

2. فیلتر گیربکس کثیف: فیلتر گیربکس کثیف می‌تواند باعث کاهش جریان روغن و افزایش فشار روغن در گیربکس شود که در نتیجه ممکن است زوزه کشیدن گیربکس را تحریک کند.

3. قطعات ساییده گیربکس: قطعات گیربکس مانند مجموعه دنده‌ها و بلبرینگ‌ها با گذر زمان و استفاده ممکن است ساییده شده و زوزه کشیدن گیربکس را تحریک کنند.

4. ترمز گیربکس: ترمز گیربکس نیز می‌تواند زوزه کشیدن گیربکس را تحریک کند، به خصوص اگر ترمز به درستی عمل نکند.

5. شکست و یا خرابی قطعات گیربکس: شکست و یا خرابی قطعات گیربکس می‌تواند باعث زوزه کشیدن گیربکس شود.

در هر صورت، در صورتی که زوزه کشیدن گیربکس را تجربه می‌کنید، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا علت آن تشخیص داده شود و لازم است اقدامات لازم برای رفع آن انجام شود.

قابلیت اطمینان، کارایی، سادگی طراحی. لیست جنبه‌های مثبت گیربکس اتوماتیک را می‌توان باقابلیت نگهداری و هزینه کم در مقایسه با سایر گیربکس‌ها تکمیل کرد. اما اگر گیربکس زوزه بکشد، تمام مزایا به‌طور ناخوشایندی شروع به محو شدن می‌کنند.

زوزه گیربکس چیز ناخوشایندی است، اما اغلب در مکانیک با آن مواجه می‌شود. به‌طورکلی، اگر هنگام رانندگی چیزی در ماشین زوزه بکشد، این‌یک تجارت ناخوشایند است، و حتی زمانی که درک داشته باشید که یکی از واحدهای اصلی خودرو معیوب است، ناخوشایندتر است. این مشکل نه‌تنها در مورد خودروهای داخلی، بلکه در مورد خودروهای خارجی نیز صدق می‌کند.

روغن

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا انتقال شروع به زوزه کشیدن می‌کند. اولین، رایج‌ترین، سطح روغن در جعبه است. بسیاری از رانندگان به نیاز به نظارت بر سطح روغن در جعبه‌دنده اهمیتی نمی‌دهند. این منجر به گرسنگی نفت در دنده پنجم اصلی می‌شود که بالاتر از بقیه است. به دلیل کمبود روغن، یاتاقان‌ها شروع به گرم شدن بیش‌ازحد می‌کنند و از کار می‌افتند. این با یک زوزه بلند همراه است که هنگام رانندگی با دنده پنجم رخ می‌دهد. چنین بیماری با سرریز 100-200 گرم روغن انتقال بالاتر از سطح با نظارت مداوم آن درمان می‌شود.

برخی ممکن است بگویند سرریز شدن روغن باعث نشت آن از طریق مهروموم می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق ابتدا باید هواکش را تمیز کرد و ثانیاً روغن را به‌صورت قسمتی به‌تدریج ریخت. مثلاً اول 100 گرم و بعد از مدتی اگر نشتی نداشت حتی به این مقدار. همچنین می‌توانید یک مهروموم روغن دوم را به دکمه تعویض دنده اضافه کنید.

سروصدا

نویز اولین علامت هشداردهنده مشکل گیربکس است.

هرچه زودتر مشکل پیدا و تعمیر شود، بهتر است: قطعات کمتری تحت تأثیر قرار می‌گیرند و هرگونه تعمیر هزینه کمتری خواهد داشت.

سایش یاتاقان، دنده و شفت شایع‌ترین دلایل ایجاد صدا هستند. همان‌طور که دندانه‌های چرخ‌دنده بلبرینگ می‌پوشاند، بیشه‌ها و گودال‌های کوچک ایجاد می‌کنند. درحالی‌که این‌ها در ابتدا کوچک هستند، به‌تدریج بزرگ‌تر می‌شوند و با رشد آن‌ها، این نواقص باعث ایجاد صدای بیشتر می‌شود.

تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید، درک میزان صدایی که یک یاتاقان یا چرخ‌دنده ازکارافتاده می‌تواند بسیار دشوار باشد. روشی که یک فرد یک‌صدا را می‌شنود با نحوه شنیدن همان صدا بسیار متفاوت است و واقعاً هیچ جایگزینی برای یک گوش باتجربه وجود ندارد. اگر در رابطه با صدایی که گیربکس شما ایجاد می‌کند نگرانی دارید، لطفاً بلافاصله با یکی از کارشناسان ما در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی تماس بگیرید.

ناله و زوزه کشیدن

ناله‌ای که نسبتاً ناگهانی ظاهر می‌شود و در مدت‌زمان کوتاهی بسیار بلند می‌شود می‌تواند نشان‌دهنده آسیب به دندانه‌های چرخ‌دنده یا یاتاقان هاب دنده باشد.

 

محتمل‌ترین منبع این آسیب کمبود روغن‌کاری است. اگر لایه روغن روی دندانه‌های چرخ‌دنده بیش‌ازحد نازک شود، دندان‌ها روی‌هم پاک می‌شوند و متعاقباً سطح صاف روی هر دندان را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که آن‌ها به‌شدت مشبک شوند. حتی اگر روغن برای کمک به روان کاری تعویض یا دوباره پر شود، چرخ‌دنده‌های آسیب‌دیده هرگز بهبود نمی‌یابند.

سایر منابع رایج آسیب دندان دنده شامل خوردگی و سایش است. آب موجود در روغن گیربکس می‌تواند به سطح فولادی هر چرخ‌دنده حمله کند که درنهایت می‌تواند منجر به سوراخ شدن و سایش غیرعادی شود.

تعویض مکرر روغن یک روش اثبات‌شده برای جلوگیری از خوردگی است. ساییدگی دندانه‌های دنده چیزی است که هم اجتناب‌ناپذیر و هم اجتناب‌ناپذیر است. بااین‌حال، اطمینان از اینکه چرخ‌دنده‌ها دارای مقدار زیادی روغن روان کننده تمیز و مناسب هستند، می‌تواند میزان سایش سطح را تا حد زیادی کاهش دهد.

دلیل بعدی و نه کمتر رایج برای موسیقی متن انتقال، کیفیت پایین روغن گیربکس است که در گیربکس اتوماتیک ریخته شده یا به‌اشتباه انتخاب‌شده است. اگر در مورد خودروهای داخلی صحبت می‌کنیم، به‌عنوان‌مثال، استفاده از روغن VAZ چرخ جلو در دسته APIGL-5 در گیربکس منجر به سایش سریع هم‌زمان کننده‌ها می‌شود که باعث وجود صدای گیربکس در هنگام تعویض دنده می‌شود.

بنابراین، استفاده از انتقال کلاس APIGL-4 ضروری است. یافتن روغن‌های داخلی این طبقه‌بندی نسبتاً دشوار است، بنابراین لازم است از روان کننده‌های تولیدکنندگان خارجی استفاده شود. اما استفاده از آن‌ها می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی عمر گیربکس را افزایش دهد و از صداهای مختلف در هنگام رانندگی جلوگیری کند.

علاوه بر این، ویسکوزیته ناکافی یا بیش‌ازحد روغن مصرفی نیز بر فرسودگی قطعات گیربکس و وجود صدا در حین کارکرد آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، به‌عنوان‌مثال، یک روغن بسیار غلیظ با ویسکوزیته 85W-90 یک‌لایه قوی ایجاد می‌کند و از چرخ‌دنده‌ها در برابر سایش محافظت می‌کند، اما درعین‌حال دسترسی روان کار به برخی از قسمت‌های گیربکس دشوار است، که ممکن است از عدم روغن دچار اختلال در عملکرد شوند، خرابی زودتر از موعد، همچنین تعویض دنده به دلیل نیاز به سنکرونایزر برای خارج کردن روغن اضافی دشوار خواهد بود که دوباره منجر به سایش سریع قطعات می‌شود. اولین علامت روغن بسیار غلیظ وجود سرمای زوزه کش و ناپدید شدن آن در واحد گرم شده خواهد بود.

روغن بیش‌ازحد باعث ایجاد اثر معکوس می‌شود که در آن لایه روغن روی داغ می‌شکند و سایش قطعات گیربکس را تسریع می‌بخشد که دوباره با زوزه و زمزمه همراه خواهد بود. هنگام انتخاب روغن گیربکس طبق توصیه‌های سازنده و سرویس‌کاران باتجربه باید بسیار مراقب باشید.

اگر تعویض روغن کمکی نکرد، گیربکس زوزه می‌کشد، پس باید واحد را تعمیر کنید. خیلی‌ها می‌توانند بگویند که افزودنی‌ها اضافه می‌شوند، اما 80 درصد مواقع کمکی نمی‌کند. طبق بررسی‌های بسیاری از رانندگان، افزودن مواد افزودنی تنها می‌تواند به‌طور موقت یا به‌طور کامل موسیقی متن را خفه کند، اما مشکل را به‌طور کامل حل نخواهد کرد.

مواد فعال شیمیایی موجود در افزودنی‌های احیاکننده، یک‌لایه سرمی روی سطح چرخ‌دنده‌ها و یاتاقان‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که به گفته سازنده، هندسه قطعات را بازیابی کرده و سایش را جبران می‌کند. البته اگر زوزه گیربکس به‌سختی شنیده می‌شود، تازه شروع‌شده است، پس اضافه شدن مثلاً هادو ممکن است مشکل تعمیر گیربکس را به تعویق بیندازد. اما اگر مشکل از قبل قدیمی باشد و فرسودگی اجزای دستگاه قابل‌توجه باشد، ممکن است کمکی نکند. سپس تعمیرات قطعاً موردنیاز است.

 

علت زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین

زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین ممکن است به دلیل مشکلات مختلف باشد. در ادامه، به برخی از علل احتمالی زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین و راه حل های مرتبط با آن اشاره می کنیم:

1. ترمز های سایلنت: این ترمز ها معمولاً برای حفظ آرامش و کاهش صدای ترمز، در برخی خودروهای جدید استفاده می شوند. اما در برخی موارد، این ترمز ها ممکن است باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شوند. برای رفع این مشکل، بهتر است ترمز های سایلنت را با ترمز های معمولی تعویض کنید.

2. دیسک ترمز یا صفحه ترمز: در برخی موارد، دیسک ترمز یا صفحه ترمز ممکن است به علت سایش یا خرابی، باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شوند. برای رفع این مشکل، باید دیسک ترمز یا صفحه ترمز را تعویض کنید.

3. لوله های ترمز: لوله های ترمز نیز ممکن است به علت نشت یا خرابی، باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شوند. برای رفع این مشکل، باید لوله های ترمز را تعویض کنید.

4. مشکلات در سیستم تعلیق: مشکلات در سیستم تعلیق می تواند باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شود. برای رفع این مشکل، باید سیستم تعلیق را بررسی و تعمیر کنید.

5. مشکلات در تایر: تایرهای خراب یا فرسوده نیز ممکن است باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شوند. برای رفع این مشکل، باید تایرها را تعویض کنید.

6. مشکلات دیگر: مشکلات دیگری مانند نقص در سیستم تهویه، نقص در سیستم صوتی و سایر مشکلات مرتبط با خودرو نیز می تواند باعث زوزه کشیدن ماشین در سرعت پایین شود.

با توجه به پیچیدگی مشکلات مختلف، بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل در خودرو، به تعمیرکاران مجرب و متخصص ارجاع داده شود تا مشکلات را برطرف کنند. همچنین، بهتر است به صورت دوره ای و به موقع، نگهداری و تعمیرات لازم را برای خودرو انجام داده تا مشکلات بیشتری در آینده پیش نیاید.

 

تشخیص و تعمیر زوزه گیربکس

زوزه کشیدن گیربکس ممکن است به علت مشکلات مختلفی ایجاد شود که برای تشخیص و تعمیر آن نیاز به بررسی دقیق توسط یک تکنسین ماهر است. با این حال، می‌توانید برخی از مشکلات رایج را در زیر بررسی کنید:

1- کمبود روغن: اگر سطح روغن گیربکس پایین باشد، ممکن است زوزه کشیدن ایجاد شود. در این صورت، نیاز است که سطح روغن گیربکس بررسی شود و در صورت نیاز، روغن گیربکس تعویض شود.

2- ترمز گیربکس: اگر ترمز گیربکس خودرو به درستی عمل نکند، ممکن است زوزه کشیدن گیربکس را ایجاد کند. در این صورت، نیاز است ترمز گیربکس تعمیر شود.

3- تعویض سیم پیچ‌های کمپرسور: در برخی خودروهایی که دارای سیستم هیدرولیکی هستند، سیم پیچ‌های کمپرسور ممکن است خراب شده باشند که موجب زوزه کشیدن گیربکس می‌شود. در این صورت، نیاز است سیم پیچ‌های کمپرسور تعویض شوند.

4- کارکرد نادرست شیفتر: اگر شیفتر گیربکس به درستی عمل نکند، ممکن است زوزه کشیدن ایجاد شود. در این صورت، نیاز است که شیفتر گیربکس تعمیر شود.

نکته: برای تشخیص دقیق و تعمیر مشکلات گیربکس، بهتر است به یک تکنسین ماهر مراجعه کنید.

 

در مورد تعمیر گیربکس، بسیار مهم است که با تشخیص صحیح نقص احتمالی واحد شروع کنید، سعی کنید تعیین کنید که چرا گیربکس بدون برداشتن واحد زوزه می‌کشد.

معمولاً گیربکس نه در همه حالت‌ها، بلکه در برخی سرعت‌ها زوزه می‌کشد. اگر زوزه با حرکت در دنده‌های 1، 2، 3 همراه باشد، این معمولاً نشان‌دهنده مشکلاتی در یاتاقان است که محورهای اولیه و ثانویه را به هم متصل می‌کند، به‌طور دقیق‌تر، در مورد سایش آن. تنها راه چاره تعویض آن است. اما یک تفاوت کوچک وجود دارد – اگر یاتاقان سوزنی باشد که قفس ندارد، ممکن است تعویض ساده سوزن ها کمکی نکند. این نیاز به تعویض شفت ها دارد. و این‌یک بازسازی جدی است.

همچنین امکان وجود زوزه در هنگام فرسوده‌شدن جفت چرخ‌دنده‌های کار واقع در محورهای اولیه و ثانویه این چرخ‌دنده‌ها وجود دارد. یا در صورت فرآوری کارخانه‌ای بی‌کیفیت و نصب پس از تعمیر. یکی از ویژگی‌های بارز سایش چرخ‌دنده، زوزه کشیدن تحت بار و کاهش در غیاب رانش است. یاتاقان فرسوده بدون در نظر گرفتن بار یا نبودن، صدا ایجاد می‌کند. اما می‌توان دقیقاً دلایل را فقط با جدا کردن گیربکس مشخص کرد و به متخصص نشان داد که آیا تعمیر با دست انجام می‌شود.

در صورت زوزه کشیدن در دنده 5، اولین کاری که باید انجام دهید این است که همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دستگاه را بررسی کرده و در صورت لزوم روغن اضافه کنید. اما اگر این کمکی نکرد، به‌احتمال‌زیاد تعویض دنده پنجم ضروری است. این با باز کردن جعبه مشخص می‌شود. قبلاً با صدای با سرعت زیاد می‌توانید دلیل را تعیین کنید – با یک زوزه صریح، دنده فرسوده شده است، با صدای جیرجیر بیش از 100 کیلومتر در ساعت – به‌احتمال‌زیاد یاتاقان.

اگر گیربکس اتوماتیک خودروهای دیفرانسیل جلو در همه دنده‌ها زوزه بکشد، احتمال سایش یاتاقان شفت ورودی زیاد است. اما جایگزینی آن اغلب منجر به نتیجه مثبت نمی‌شود، بنابراین توصیه نمی‌شود آن را در حضور یک زوزه خفیف تغییر دهید.

هنگام عیب‌یابی گیربکس، حتماً این واقعیت را به‌دقت در نظر بگیرید که در صورت وجود یک زوزه دائمی در حال افزایش در همه دنده‌ها، این تنها گیربکس نیست که ممکن است در منشاء صداها مقصر باشد. در مدل‌های با درایو کلاسیک، منبع زوزه می‌تواند یک گیربکس محور عقب با یک‌دنده هیپووئید مخروطی باشد.

هنگامی‌که دندانه‌های چرخ‌دنده‌ها فرسوده می‌شوند یا با واکنش قابل‌توجهی در یاتاقان‌ها، زوزه‌ای با تمام حالت‌های حرکت همراه خواهد بود. علائم مشابهی نیز با خودروی چهارچرخ محرک در صورت نقص عملکرد محور جلو همراه است. در این حالت صدا از مرکز کابین می‌آید و در زیر بار مشاهده می‌شود.

درهرصورت، از دلایل ذکرشده، مشخص است که مشکلات می‌توانند کاملاً جدی باشند و منجر به تعمیرات گران‌قیمت شوند، بنابراین نباید از چنین “سیگنالی” غافل شوید. شما به کمک یک متخصص نیاز دارید، نمی‌توانید از این موضوع دور شوید، زیرا به‌عنوان فردی که با مکانیک آشنا نیست، دشوار است که به‌طور مستقل مشکل را با دقت صد در صد تعیین کنید.

  1. دریابید که دقیقاً چه چیزی باعث زوزه کشیدن شده است، اگر این شفت جفت اصلی است، پس به خاطر داشته باشید که قبلاً بر سایر قسمت‌های مکانیسم تأثیر گذاشته است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که جایگزینی آن به‌تنهایی کافی نباشد.
  2. به امکان‌سنجی تعمیر فکر کنید، شاید هزینه خرید قطعات نو یا دست‌دوم زیاد باشد.
  3. توقف برای تعمیر، خرید فقط قطعات باکیفیت بالا واصلی، این باعث افزایش عمر خودرو شما می‌شود.

در طول کارکرد وسیله نقلیه، همیشه مشکلاتی با نقص وجود دارد. ما باید آنها را به‌موقع شناسایی کنیم، تعمیرات را انجام دهیم. در VAZ 2110، سروصدا در گیربکس می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در VAZ 2110، صدای گیربکس را می‌توان به‌راحتی به‌تنهایی از بین برد.

 

زوزه کشیدن گیربکس چیست؟

زوزه کشیدن گیربکس به مشکلی اشاره دارد که باعث تولید صدایی شبیه به صدای زوزه در هنگام عملکرد گیربکس می‌شود. این صدا ممکن است از ناحیه گیربکس یا قطعات مرتبط با آن مانند شفت خروجی گیربکس، بلبرینگ‌ها و یا بلبرینگ خود گیربکس به وجود بیاید. این مشکل معمولا در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک بیشتر دیده می‌شود و می‌تواند نشان دهنده وجود مشکلی در سیستم گیربکس باشد.

بسیاری از نمونه‌های خودروها، چه با گیربکس دستی و چه اتوماتیک، صداهای غیرعادی دارند که به نام زوزه معروف هستند. زوزه کشیدن یکی از اشکالات رایج و اما مخرب گیربکس ها می باشید. بعضی راننده ها در صورت پایین بودن صدای زوزه، از تعمیر آن خودداری میکنند. اما این اشتباه بزرگی است! زیرا زوزه کشیدن گیربکس عموما در کنار صدای نچندان خوب، به قطعه شما نیز آسیب میرساند. در واقع، زوزه کشیدن گیربکس یک ماشین، یک خرابی است که ممکن است سبب ایجاد خرابی های بعدی نیز بشود.

در واقع عبارت “زوزه” ناله ای است که نسبتاً ناگهانی ظاهر می شود و در مدت زمان کوتاهی بسیار بلند می شود. زوزه کشیدن می تواند نشان دهنده آسیب به دندانه های دنده یا بلبرینگ هاب دنده باشد.

علت زوزه کشیدن گیربکس

علت زوزه کشیدن گیربکس چیست؟

این صدا به دلایل مختلفی مانند کم بودن روغن گیربکس، خرابی قسمت های مختلف مانند کلاچ، بلبرینگ، شافت ورودی بلبرینگ، بلبرینگ چرخ و … ایجاد می شود. حال، میخواهیم به برسی هر یک بپردازیم.

  • کم بودن روغن گیربکس

کم بودن روغن گیربکس، از دلیل های رایج و اصلی زوزه کشیدن گیربکس های دستی و اتوماتیک می باشد. در صورتی که مقدار روغن کم باشد، روانکاری اجزای گیربکس به خوبی صورت نمی گیرد. در این حالت اصطکاک بین اجزا باعث تولید صدا می شود. این مشکل می تواند آسیب زیادی به خودرو وارد کند. اگر با این شرایط مواجه شدید، بهتر است نشتی روغن را برسی کنید.

  • خرابی کلاچ

خرابی کلاچ از دیگر دلایل زوزه های ناهنجار از گیربکس است. این نوع خرابی، معمولا در گیربکس های دستی بیشتر اتفاق می افتد. در این نوع گیربکس احتمال فرسوده شدن کلاچ زیاد است. به همین علت زمانی که کلاچ را فشار می دهید، صداهای غیر عادی می شنوید. برای تعمیر، بهتر است به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید.

  • خرابی بلبرینگ

اگر کلاچ درگیر نباشد و صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک شنیده نشود، ممکن است مشکل مربوط به بلبرینگ باشد. این صدا بیشتر در زمانی شنیده می شود که روی پدال کلاچ فشار می آورید. برای تشدید نشدن، بهتر است هرچه سریعتر گیربکس تعمیر شود.

  • خرابی شافت ورودی بلبرینگ

درون محفظه گیربکس، یاتاقان داخلی قرار دارد و در زمان خرابی می تواند صدای ناله یا زوزه تولید کند. به دلیل حساسیت بالا، این قسمت از گیربکس نیاز به دقت بالایی در تعمیر دارد، لزا توصیه میشود که توسط یک تعمیر کار مجرب صورت گیرد.

  • خرابی بلبرینگ چرخ

درون محفظه گیربکس نیز، یاتاقان داخلی قرار دارد و در زمان خرابی می تواند صدای ناله یا زوزه تولید کند. برخورد های ناگهانی میتواند از دلایل رخداد این خرابی ها باشند.

  • کم بودن مقدار روغن گیربکس

این مسئله ممکن است در اثر نشتی یا تبخیر ایجاد شود. واسکازین نقش مهمی در گیربکس خودرو دارد. به همین علت باید به طور منظم مقدار آن را چک و در صورت نیاز آن را تعویض کرد. در غیر این صورت، تماس بین اجزا و اصطکاک آنها می تواند منجر به زوزه کشیدن گیربکس شود

  • کیفیت پایین و برند نامناسب روغن گیربکس

روغنی که برای گیربکس خودرو خود استفاده می کنید باید مطابق با موارد اعلام شده توسط سازنده خودرو باشد. این امر تاثیر مهمی بر عملکرد و دوام گیربکس دارد. در صورت عدم تطابق و هم محوری شافت ها با مشکل صدای گیربکس مواجه می شوید. برای رفع این مشکل باید گیربکس خودرو خود را تعویض نمایید. پایین بودن کیفیت قطعات گیربکس : گاهی اوقات برای رفع معایب کیفی قطعات، مواد نانو سرامیک زادو را به روغن گیربکس (تا 100000 کیلومتر) اضافه می کنند.

  • تماس دندانه های دو چرخ دنده

تماس دندانه های چرخ دنده ها می تواند موجب تولید صدا شود. در این حالت هم می توان از محصول نانو سرامیک زادو برای کاهش صدا استفاده کرد. در برخی موارد نیز صدا به دلیل سائیدگی یا شکستن فنر و ساچمه ماهک یا خلاصی و سائیدگی بیش از اندازه میل ماهک ایجاد می شود. در این موارد باید قطعه موردنظر تعویض شود.

  • ساییدگی بلبرینگ

ساییدگی و لقی بلبرینگ های درون گیربکس می تواند دلیل تولید صدا باشد. در این مواقع برای رفع مشکل می توان از ترمیم کننده های نانو سرامیک زادو استفاده کرد.

 

علت زوزه کشیدن ماشین هنگام حرکت

زوزه کشیدن ماشین هنگام حرکت می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

1. لاستیک‌های فرسوده یا نامناسب: لاستیک‌های فرسوده، نامناسب یا نامتعادل می‌توانند باعث زوزه کشیدن ماشین شوند.

2. سیستم تعلیق: سیستم تعلیق ماشین شامل بسیاری از قطعات مختلف است که هر یک می‌توانند باعث زوزه کشیدن شوند. برخی از این قطعات شامل بوش‌های تعلیق، تسمه‌های تایمینگ، روانکارها و غیره هستند.

3. سیستم ترمز: سیستم ترمز نیز می‌تواند باعث زوزه کشیدن ماشین شود. این مشکل معمولاً به دلیل کف شدن ترمز‌ها، سایش زیاد بین صفحات ترمز یا وجود یک شی در بین صفحات ترمز رخ می‌دهد.

4. جعبه دنده: جعبه دنده نیز می‌تواند باعث زوزه کشیدن ماشین شود. این مشکل معمولاً به دلیل کمبود روغن جعبه دنده، خرابی در دنده‌ها یا وجود یک شی در جعبه دنده رخ می‌دهد.

در هر صورت، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا دلیل دقیق زوزه کشیدن ماشین شما را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب را برای آن پیشنهاد دهد.

 

راه حل رفع زوزه کشیدن گیربکس چیست؟

برای این کار ابتدا روغن گیربکس را کنترل کنید. در این شرایط باید به کیفیت و مقدار واسکازین توجه نمایید. اگر لازم بود به مقدار روغن اضافه یا آن را تعویض کنید. اگر خودروی شما نو است کمی صبر کنید. صدا در این خودروها بعد از آب بندی گیربکس برطرف می شود. در صورتی که صدای زوزه گیربکس برطرف نشد، می توانید از مکمل های گیربکس به عنوان یک درمان مقطعی استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر زوزه کشیدن گیربکس برای طولانی مدت ادامه داشته باشد، خسارت های بیشتری به قسمت های دیگر وارد می کند.

برای رفع زوزه کشیدن گیربکس، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. بررسی سطح روغن: اگر سطح روغن در گیربکس پایین است، باید روغن را تکمیل کنید. برای اطمینان از سطح روغن، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

2. تعویض روغن: در صورتی که روغن گیربکس شما قدیمی و آلوده شده است، باید آن را تعویض کنید.

3. بررسی قطعات داخلی: اگر قطعات داخلی گیربکس خراب شده‌اند، باید آن‌ها را تعویض کنید. برای این کار، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید.

4. تعویض بلبرینگ: بلبرینگ‌ها نیز با گذر زمان خراب می‌شوند و باعث ایجاد زوزه می‌شوند. در صورت لزوم، بلبرینگ‌های گیربکس را تعویض کنید.

5. تعویض کلاچ: در برخی موارد، زوزه کشیدن گیربکس به دلیل خرابی کلاچ می‌باشد. در این صورت، باید کلاچ خودرو را تعویض کنید.

در کل، برای رفع زوزه کشیدن گیربکس، بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص داده و راه حل مناسب را برای رفع آن پیشنهاد دهد.

علت زوزه کشیدن گیربکس

هنگام انجام تعمیرات گیربکس توجه به نوع صدای گیربکس مهم است، باید کیفیت پایین واحدهای تولیدی و قطعات یدکی را به خاطر بسپارید. این نشان‌دهنده جدید بودن قطعات یدکی یا واحدهای خریداری‌شده نیست – ممکن است نقص‌هایی در آنها وجود داشته باشد.

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی کلیه خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی توسط افراد متخصص انجام می‌شود، تمامی خدمات با ضمانت یک‌ساله ارائه می‌شوند.

امتیاز 4.8 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *