تعمیرگاه گیربکس در اندیشه

تعمیرگاه گیربکس

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

گیربکس قطعه‌ای اصلی و ضروری در خودرو در کنار موتور است که بدون آن خودروی شما از هر نوع و برندی که باشد قادر به حرکت نیست. تعمیرگاه گیربکس در اندیشه برای ارائه انواع خدمات تعمیر، بازرسی و سرویس گیربکس به شما تأسیس‌شده است. تعمیرگاه گیربکس مرکزی تخصصی برای تعمیر و سرویس انواع خدمات گیربکس اتوماتیک است که از ابزارهای مدرن و تجهیزات روز دنیا در کنار نیروی‌های متخصص بهره می‌برد.

آیا می‌دانستید که گیربکس شما در طول عمر وسیله نقلیه شما بیش از هر قطعه مکانیکی دیگری سایش را تجربه می‌کند؟ یک گیربکس با عملکرد روان به‌اندازه موتور آن برای یک وسیله نقلیه مهم است. این وظیفه گیربکس است که گشتاور موتور را به توان قابل‌استفاده برای چرخاندن چرخ‌های خودرو در نسبت‌های دنده‌ای متفاوت بسته به‌سرعت و بار، ضرب کند.

بااین‌حال، هیچ مالک وسیله نقلیه‌ای نمی‌خواهد با مسائل مربوط به گیربکس دست‌وپنجه نرم کند. درواقع، بسیاری از رانندگان زودتر نسبت به علائم گیربکس آسیب‌دیده یا نارسایی سریع ناآگاه خواهند بود.

  1. عدم پاسخگویی گیربکس

تردید، یا امتناع کامل از تعویض دنده مناسب، نشانه آشکاری از مشکل گیربکس است. عدم توانایی تعویض دنده می‌تواند الکتریکی، هیدرولیکی یا مکانیکی باشد. گاهی اوقات، به‌خصوص برای خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، ممکن است در هنگام تعویض از درایو به پارک، قبل از اینکه دنده به‌درستی درگیر شود، این‌یک تأخیر احساس شود. برای خودروهایی با گیربکس دستی، عدم پاسخگویی اغلب به شکل قطع ارتباط بین دور موتور و سرعت واقعی خودرو است. در این حالت، شتاب مورد انتظار خودرو به‌ظاهر بسیار کمتر از صدای موتور است. برخی این را یک “لغزش” گیربکس توصیف می‌کنند.

  1. صداهای عجیب‌وغریب

صداهای خودرو بسته به مدل و مدل خودرو متفاوت است. هنگام تعیین اینکه آیا باید به صدای خاصی توجه کافی داشته باشید، دو سؤال را در نظر بگیرید:

آیا صدا شبیه زمزمه کردن، وزوز کردن، ناله کردن یا هق‌هق کردن است؟ این‌ها بیشتر برای توصیف نویزهای خرابی گیربکس استفاده می‌شوند. با صدها قطعه در یک جعبه‌دنده، یک یاتاقان یا حتی یک کیس فرسوده می‌تواند صدای آزاردهنده‌ای منتشر کند. متأسفانه این صداها بیش از یک مانع هستند. آن‌ها درنهایت منجر به شکست گیربکس می‌شوند. ارزش تفکیک صداهای منحصربه‌فرد گیربکس اتوماتیک و دستی را دارد.

اغلب، گیربکس‌های خودکار بدصداهای زمزمه، وزوز یا ناله را منتشر می‌کنند. گیربکس‌های دستی صداهای مکانیکی شدیدتری مانند صدای کوبیدن را منتشر می‌کنند. برخی از این صداها ممکن است به موتور، سیستم اگزوز، محور محرک، دیفرانسیل یا حتی یاتاقان چرخ مربوط باشد. در این مرحله تشخیص صحیح صدا بسیار مهم است.

  1. نشت روفت گیربکس اتوماتیک

نشتی روغن قابل‌تشخیص است و به‌راحتی قابل‌تشخیص است. روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) به گیربکس حیات می‌بخشد. ATF اجزای گیربکس را برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از گرمای بیش‌ازحد روغن‌کاری می‌کند. همچنین به‌عنوان یک روغن هیدرولیک عمل می‌کند که امکان درگیری دنده را فراهم می‌کند. اگر ATF نشت کند، گیربکس با روغن کم‌کار می‌کند که منجر به افزایش احتمال گرم شدن بیش‌ازحد می‌شود. این سریع‌ترین راه برای خراب شدن یک گیربکس است. اگر در زیر وسیله نقلیه خود حوضچه‌ای از روغن قرمز روشن دیدید، فوراً آن را به گیربکس فروشی ببرید.

توجه داشته باشید: اگر روغن قهوه‌ای تیره یا سیاه باشد و بوی تند منتشر کند، ممکن است روغن سوخته باشد. در این صورت، هیچ روش تعمیر یا نگهداری جزئی نمی‌تواند خرابی داخلی موجود را برطرف کند.

  1. آسیاب کردن، تکان دادن، یا تکان دادن

تکان دادن و تکان دادن نشانه‌های خوبی از مشکل گیربکس هستند. سنگ‌زنی دنده یک علامت رایج در خودروهای دنده دستی است. خرابی گیربکس اتوماتیک اغلب باکمی تردید در هنگام تعویض دنده شروع می‌شود. برخی ممکن است این را یک “لغزش” نیز توصیف کنند. درنهایت، ممکن است خودرو در حین تعویض دنده شروع به لرزیدن یا لرزش کند. دلایل جایگزینی برای این علائم وجود دارد. پایه‌های موتور و گیربکس به دلیل به هم خوردن و تکان خوردن بین دنده‌ها معروف هستند. بهترین راه برای تشخیص این مشکل این است که خودرو خود را فوراً نزدیک متخصص تعمیر ببرید تا مشکل واقعی را مشخص کند. هرگونه تأخیر احتمالاً باعث آسیب بیشتر خواهد شد.

  1. بوی سوزش

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، نشت روغن نشانه بدی است. بااین‌حال، اگر هیچ نشتی با بوی سوختن همراه نباشد، احتمالاً روغن گیربکس شما به دلیل زباله‌های کلاچ، شکستگی اجزای فلزی و لجن بیش‌ازحد گرم می‌شود. اگر روغن گیربکس در خودرویی با مسافت بیش از 100000 مایل شستشو یا سرویس نشده باشد، این‌یک نتیجه معمول است.

چگونه می‌توانید بفهمید که روغن گیربکس اتوماتیک سوخته چه بویی دارد؟ هنگامی‌که ATF می‌سوزد، بوی تند و منحصربه‌فردی را حذف می‌کند، که بیشتر به بوی بد لاستیک سوزانده می‌شود تا روغن سوزان. اگر روغن گیربکس بسیار داغ شود، حتی ممکن است دود را مشاهده کنید. پس از سوختن روغن، دیگر نمی‌تواند وظایف خود را برای مدیریت گرما، روغن‌کاری قطعات و تعویض هیدرولیکی دنده‌ها انجام دهد.

  1. گیربکس به‌صورت کامل وارد دنده نمی‌شود

ممکن است خود را در این سناریوی وحشتناک پیداکرده باشید: نشستن در یک وسیله نقلیه راکد با موتور روشن – و نمی‌توانید حرکت کنید. گیربکس شما به دنده نمی‌رود. ماشین‌ها بوق می‌زنند، دور شما می‌چرخند، ترافیک برای مایل‌ها متوقف می‌شود… حتی اگر هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اید، هر راننده‌ای می‌تواند وضعیت را با انزجار شدید تصور کند.

پس مسئله چیست؟ اگر وسیله نقلیه شما دنده نمی‌شود، چندین مشکل می‌تواند مقصر باشد. چند مشکل احتمالی عبارت‌اند از نوع نامناسب روغن گیربکس، موقعیت نادرست کابل تعویض دنده، خرابی مکانیک داخلی، گرفتگی پالایه، اتصال کلاچ معیوب، خرابی شیر برقی، عملکرد نادرست سانسورها یا سیستم کامپیوتری نادرست.

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی در اندیشه

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی تنها مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک در منطقه اندیشه است، مجموعه‌ی ما با بهره‌مندی از ابزار دستگاه‌های موردنیاز و به‌روز برای تعمیر گیربکس و کارشناسان و استادکاران متخصص به مجموعه‌ای تخصصی برای تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک تبدیل‌شده است.

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی خدمات زیر برای گیربکس انواع خودروها ارائه می‌شوند:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

عیب‌یابی رایگان

تعمیر، سرویس و تعویض چرخ‌دنده‌های گیربکس

تعمیر، سرویس و تعویض قطعات خارجی گیربکس

تعمیر، بازرسی و سرویس اتصالات خارجی و داخلی گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

بررسی سطح روغن گیربکس

تعویض قطعات داخلی گیربکس با قطعات اصل در صورت نیاز

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *