تعمیرگاه گیربکس در شهریار

دشتی

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

گیربکس یکی از بخش‌های مهم واصلی در خودرو است، گیربکس در طی سال‌های مختلف در خودروها تغییرات زیادی داشته است و امروزه به‌صورت اتوماتیک عرضه می‌شود، تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه گیربکس در شهریار به‌عنوان خدمتی تخصصی ارائه می‌شود، تعمیر و سرویس گیربکس در تعمیرگاه گیربکس با توجه به اینکه خدمات تخصصی و حرفه‌ای ارائه می‌شوند

بعضی چیزها در زندگی همیشه کمی مرموز به نظر می‌رسند. گیربکس‌ها می‌توانند یکی از آن‌ها باشند—افراد تمایل دارند آن را به‌عنوان یک‌چیز بزرگ و بسیار گران‌قیمت با قطعات زیادی در داخل آن تصور کنند که می‌تواند شمارا با تعمیرات بسیار گران‌قیمت سرگردان کند. دریافت تصویری واضح ازآنچه بازسازی گیربکس باکیفیت مستلزم آن است، می‌تواند به شما نگاهی به داخل کند و به رفع رمز و راز کمک کند.

 

مبانی تعمیر گیربکس

به‌طور خلاصه، موتور ماشین شما چیزی به نام قدرت چرخشی ایجاد می‌کند و برای حرکت دادن ماشین باید به چرخ‌ها منتقل شود. این کار از طریق قطار محرکه انجام می‌شود و گیربکس جزء اصلی آن است. گیربکس چرخش را از موتور به نیروی اعمال‌شده به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در سرعت‌های مختلف، قدرت موردنیاز برای حرکت چرخ‌ها متفاوت خواهد بود و نسبت‌های دنده درون گیربکس اجازه تنظیم انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها را می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد تا به‌طور یکپارچه سرعت خود را افزایش دهید، کاهش دهید یا متوقف کنید.

گیربکس اتوماتیک در محفظه زنگ به موتور متصل می‌شود، جایی که یک مبدل گشتاور یا اگر گیربکس نیمه اتوماتیک است، یک کلاچ وجود دارد. گیربکس را می‌توان به‌عنوان یک تابلو در نظر گرفت که قدرت خودرو را کنترل می‌کند.

 

چراغ چک گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک مدرن مملو از حسگرهایی هستند که رایانه می‌تواند به‌راحتی و با دقت مواردی مانند دمای مایع، سطح مایع و فشار کلی داخل جعبه‌دنده را کنترل کند. تعویض گیربکس‌های اتوماتیک بسیار گران است، بنابراین ارزش تلاش برای نگهداری آن را دارد.

 

چراغ گیربکس اتوماتیک به چه معناست

اگر رایانه هرگونه قرائت غیرعادی از سانسورها را تشخیص دهد، یک کد ذخیره می‌شود و چراغ نشانگر گیربکس اتوماتیک روشن می‌شود تا راننده را از مشکلات احتمالی آگاه کند. سنسورهای ناکارآمد همچنین خوانش اشتباهی را نشان می‌دهند که باعث روشن شدن نور می‌شود، بنابراین همیشه سانسورها را دوباره آزمایش کنید. یکی از رایج‌ترین مسائلی که باعث روشن شدن این چراغ نشانگر می‌شود این است که دمای سیال گیربکس بالاتر از حد معمول است.

 

آیا رانندگی با چراغ گیربکس اتوماتیک روشن است؟

درحالی‌که ممکن است خودرو با چراغ روشن رانندگی متفاوتی نداشته باشد، باید در اسرع وقت قبل از بروز هرگونه آسیب بیش‌ازحد، آن را بررسی کنید. رانندگی با این چراغ نشانگر برای مدت طولانی ممکن است باعث فرسودگی زیاد گیربکس و کاهش قابل‌توجه طول عمر آن شود. برخی از وسایل نقلیه ممکن است به حالتی بروند که به آن حالت “خانه لنگی” می‌گویند. حالت لنگی حداکثر سرعت خودرو را برای کاهش فشار روی گیربکس محدود می‌کند.

اگر این چراغ روشن شد، باید در اسرع وقت آن را بررسی کنید. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، تعویض گیربکس‌های اتوماتیک بسیار گران است و اگر سریع عمل کنید و تعمیرات لازم را انجام دهید، گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را نجات داد. برای کمک به تعیین علت مشکل، باید رایانه خودرو را برای هر کدی اسکن کنید. درصورتی‌که گیربکس خودروی خود دارای نشانگر باشد، می‌توانید سطح مایع و وضعیت آن را بررسی کنید، اما این همیشه شمارا به دلیل مشکل راهنمایی نمی‌کند.

عملکرد درونی مجموعه دنده سیاره‌ای

دانستن اینکه چگونه قطعات گیربکس اتوماتیک باهم کار می‌کنند، می‌تواند همه‌چیز را به‌خوبی نشان دهد. هنگام نگاه کردن به داخل یک گیربکس اتوماتیک، علاوه بر نوارها، صفحات و پمپ دنده‌های مختلف، جزء اصلی مجموعه دنده سیاره‌ای است. این گیربکس از چرخ‌دنده خورشیدی، چرخ‌دنده سیاره‌ای، حامل چرخ‌دنده سیاره‌ای و چرخ‌دنده حلقه تشکیل‌شده است. گیربکس سیاره‌ای که تقریباً به‌اندازه یک طالبی است، نسبت‌های مختلف دنده موردنیاز گیربکس را ایجاد می‌کند تا بتواند به سرعت‌های لازم برای حرکت به جلو در حین رانندگی و همچنین حرکت به سمت معکوس دست یابد.

انواع مختلف دنده باهم کار می‌کنند و به‌عنوان ورودی یا خروجی نسبت دنده خاص موردنیاز در هر زمان معین عمل می‌کنند. در برخی موارد، دنده‌ها در یک نسبت خاص هیچ هدفی ندارند و بنابراین ثابت می‌مانند، باندهای داخل گیربکس آن‌ها را تا زمانی که لازم باشد از مسیر خارج می‌کنند. نوع دیگری از چرخ‌دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای مرکب، دارای دو مجموعه چرخ‌دنده خورشیدی و سیاره‌ای است، البته فقط یک چرخ‌دنده حلقه‌ای. هدف از این نوع گیربکس تأمین گشتاور در فضای کوچک‌تر یا دادن قدرت کلی بیشتر به‌وسیله نقلیه مانند کامیون‌های سنگین است.

بررسی چرخ‌دنده‌ها

درحالی‌که موتور کار می‌کند، گیربکس به هر دنده‌ای که راننده آن را در آن زمان قرار می‌دهد پاسخ می‌دهد. در حالت پارک یا خنثی، گیربکس درگیر نمی‌شود، زیرا خودروها درحالی‌که خودرو درحرکت نیست، به گشتاور نیاز ندارند. اکثر وسایل نقلیه دارای انواع دنده‌های محرکی هستند که هنگام حرکت به جلو مفید هستند، از دنده اول تا چهارم.

وسایل نقلیه با کارایی بالا بسته به نوع و مدل، دنده‌های بیشتری دارند، حتی تا شش. هر چه دنده کمتر باشد سرعت کمتر می‌شود. برخی از وسایل نقلیه، به‌ویژه کامیون‌های با اندازه متوسط ​​تا سنگین، برای کمک به حفظ سرعت‌های بالاتر و درعین‌حال راندمان سوخت بهتر، از  استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده گیربکس از کلاچ‌ها و باندها

علاوه بر این، یک گیربکس اتوماتیک از کلاچ‌ها و باندها برای دستیابی به نسبت‌های مختلف دنده لازم، ازجمله برای ، استفاده می‌کند. هنگام اتصال بخش‌های چرخ‌دنده‌های سیاره‌ای به یکدیگر، کلاچ‌ها وارد عمل می‌شوند، درحالی‌که نوارها به ثابت نگه‌داشتن چرخ‌دنده‌ها کمک می‌کنند تا در مواقع ضروری نچرخند. باندها که توسط پیستون‌های هیدرولیک در جعبه‌دنده کنترل می‌شوند، در قسمت‌هایی از قطار دنده قفل می‌شوند. سیلندرها و پیستون‌های هیدرولیک نیز کلاچ‌ها را کنترل می‌کنند و باعث می‌شوند که دنده‌های موردنیاز برای یک نسبت و سرعت خاص درگیر شوند.

صفحات کلاچ در داخل درام کلاچ در جعبه‌دنده قرار می‌گیرند و به‌طور متناوب با صفحات فولادی در میان قرار می‌گیرند. صفحات کلاچ به‌صورت دیسکی با استفاده از پوشش مخصوص به صفحات فولادی گاز می‌خورند. به‌جای آسیب رساندن به صفحات، دیسک‌ها به‌تدریج آن‌ها را می‌گیرند و به‌آرامی قدرتی را اعمال می‌کنند که سپس به چرخ‌های محرک خودرو منتقل می‌شود.

 

تعمیرگاه گیربکس در شهریار کجاست؟

در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی به‌عنوان تنها مرکز تخصصی تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک در شهریار، کلیه خدمات بررسی و تعمیر کلاچ‌ها، باندها، چرخ‌دنده‌ها و چراغ هشدار گیربکس به‌صورت کامل توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و کارآزموده ارائه می‌شود. تمامی خدمات با ضمانت‌نامه کتبی یک‌ساله مجموعه و پشتیبانی کامل ارائه می‌شوند. کلیه گیربکس‌های اتوماتیک در تمامی خودروهای خارجی و ایرانی در مجموعه‌ی ما توسط کارشناسان حرفه‌ای باتجربه تعمیر، تعویض و سرویس می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک یا انجام سرویس های دوره ای گیربکس، با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

———————————————————

راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس دشتی

موبایل (دشتی): ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

اینستاگرام: gearbox_dashti@

کانال آپارات تعمیرگاه گیربکس دشتی

کانال یوتوب تعمیرگاه گیربکس دشتی

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

———————————————————–

در تعمیرگاه تخصصی گیربکس دشتی، صرفا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انجام می‌شود. 

لطفا در مورد گیربکس‌های دستی سوال نفرمایید.

هادی دشتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای لوکس در این مرکز با ضمانت ۱۲ ماهه انجام می‌شود و کیفیت قطعات استفاده شده برای تعمیر گیربکس خودرو شما تماما درجه یک می‌باشند.

تعمیرگاه گیربکس دشتی بصورت تخصصی فقط در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می‌کند و در صورت نیاز قطعات مورد نیاز برای همکاران در اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود.

برای استعلام موجود بودن قطعه مورد نظر تماس بگیرید تا در اولین فرصت با پست به آدرس شما در هر نقطه ای از ایران ارسال شود.

دشتی: ۰۹۱۲۴۰۵۳۱۱۷

آدرس: کرج، جاده ملارد، ورودی سه راه حافظیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *